Direktlänk till inlägg 10 mars 2010

10/3 Träning på dagens program...

Av Jennie - 10 mars 2010 19:12

Träning och åter träning.


Skam den som ger sig...


Idag har det inte varit någon bra dag. Den började tokigt och fortsatte ännu värre under dagen för att avslutas i totalt KAOS innan mörkret föll.


Vet inte hur många timmar vi lagt på "den lille" idag. Det har givetvis funnits stunder då det hela fungerat utmärkt, tyvärr väldigt få idag.


Nu sover han, skönt.


Han måste vara totalt utmattad efter den sista "rundan". Jag blev så arg och besviken på honom att jag körde ifrån honom(!) Jo, det gjorde jag. Jag gick hem och hämtade bilen...och körde en runda. Tänkte att det var bäst att avreagera mig lite innan jag tog nya tag. När jag kom tillbaka så låg han där i fårhagen och bara glodde upp mot huset, på mig. Tror ni att han kom? Nejdå, ingen risk. Jag hoppade in i bilen igen och körde, då helt plötsligt började han springa bredvid bilen (på andra sidan av stängslet). Jag stannade återigen bilen, öppnade där bak och kastade in en korv....NU...äntligen passade det honom att hoppa in. Jag sa inte ett ljud. Visste helt enkelt inte vad jag skulle säga. Jag VILLE skrika och svära, ja,  t.om kasta något på honom.


Jag ser ju på honom att han vet att han gör fel, han skäms... Men varför i hela friden lär han sig aldrig??? Vad gör vi för fel?


Imorgon kväll så ska jag få hjälp av våran instruktör på bruks. Tror att det kan behövas...


Här kommer några bilder från dagen...


 

Här tränar husse med Dizel uppe i Allatorp på bruks. Det började bra...

  

Platsliggning två minuter=helt ok.

  

Stanna, fungerar också.

 

Det var efter att han stulit Johns mössa det blev problem. 

Han vill leka. Han vill bestämma. Han vill INTE komma. Trotsig?

 

Så här står han, på behörigt avstånd....  

 

....han låter oss inte komma så pass nära så att vi kan koppla honom. Mycket retfull!!!      

 
 
Maria &Gänget på Ellebäcken

Maria &Gänget på Ellebäcken

11 mars 2010 10:55

Oj oj oj.Dizel på ett riktigt bushumör läser jag.Men misströsta inte,det är säkert bara en riktigt kraftig sväng av den sk "slyngelåldern".Ni är så duktiga som tränar och tränar,du ska se att hans bus streck går över snart.

Kramen Maria

http://ellebackens.bloggplatsen.se

 
Tina , Tea och Sascha

Tina , Tea och Sascha

11 mars 2010 14:51

Visst kan man bli vansinnig på sina "odjur" ibland och sen så smälter man när de kommer och gosar en stund senare. Förstår att du blir frustrerad, har du provat att sätta spårlina på honom när ni är ute ? Om han inte lyder vid inkallning så är det bra att kunna ta fast honom så han lär sig att han inte kommer undan ! Genom att han kommer undan och får springa fritt trots att du/ni ropar på honom så befäster man beteendet och det vill man ju inte !Jag har också varit hos Marie Ström på föreläsning, det blev några aha-upplevelser trots att jag haft hund i så många år. På lördag börjar vi en unghundskurs, jag och Sascha, hos henne ! Funderar på en Agilitykurs med Tea, hon har sån otrolig energi, skulle behöva kombinationen fysisk/mental träning. Lycka till med er fortsatta träning !!!

http://www.bernertea.bloggagratis.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

12 mars 2010 10:17

Vad flitiga ni är som tränar så mycket:)
Jag har lärt mig att om en hund inte kommer ska man göra precis som du gjorde gå iväg och inte lossas om honom. För så gör flocken om något inte gör som flockledaren vill då blir den utesluten.
Jag tror om du gör detta varje gång han håller på så lär han sig snart att det är ni som bestämmer och inte han. Men säg ingen ting till honom. bara se igenom honom som han inte är där.
Jag håller verkligen tummen att ni ska få ordning på honom det inte roligt att ha en hund som tro att det är han som bestämmer.

Måste säga att han är en fin kille:)
Stora kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Anette

Anette

13 mars 2010 16:35

Ojj, ja det är inte så kul med en hund som nte kommer och som vill busa, man kan bli tokig på sånt. han lär sig med tiden, våran Wilma hade en period när hon tog tag i kopplet och drog utav tusan, ingenting hjälpte, det va bara till att släppa kopplet och gå där ifrån.
Hoppas det löser sig.

Anette

http://www.monowi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie - 22 maj 2012 09:46

GÄVLE 2012   Steg upp tidigt tisdagmorgon, åkte och jobbade som vanligt...men slutade tidigt (strax innan lunch). Åkte hem packade bile.  Skulle skjutsa John och hans kompis till träningen, Linn skulle lämnas av hemma hos mamma. (Eftersom de skul...

Av Jennie - 11 mars 2012 22:16

  Våren är på väg...   Trodde att jag skulle slippa ishallen ett tag framöver...men icke...KHK besegrade Vita Hästen i den tredje och sista Play offen. Nu blir det istället en kvalserie, vilket innebär minst en månad till i hallen. Gissa om ...

Av Jennie - 26 februari 2012 21:40

  OJ...vad tiden går fort...   Snart är det vår, underbart!    Tänk om jag fick lite vårkänslor snart. Då skulle jag hitta på massor av saker att göra. Det är så roligt att planera...utställningar, lydnadstävlingar och så dragträningar förstå...

Av Jennie - 6 januari 2012 18:13


God Fortsättning ALLA     Tiden har bara sprungit iväg, kan man säga. Jag skulle ju vara långledig och hinna så mycket...Långledig var jag men jag hann inte mer än vanligt!   Vi har firat julafton i fyra dagar, phu. Det är både roligt och j...

Av Jennie - 18 december 2011 20:24

2011-12-18   Bilder från Sennenpromenaden...     En mycket smutsig Dizel...   Clangulas Orville, Ville     Clangulas Palmyra, Myran  Orvilles husse, Kent     Myran igen. Kommer ni eller?       Ville i full fart!...

Ovido - Quiz & Flashcards