Alla inlägg under juli 2009

Av Jennie - 26 juli 2009 21:03


Absolut sista semesterdagen för i år...Klockan ringde flera gånger innan jag steg upp (som vanligt). Bilen packades och Dizel fick sig en sista omgång med fönen.


Alla som känner mig och min familj vet att vi har svårt att hitta när vi är ute och kör. Till Älmhult hittade vi denna gången, hihi. Men det var värre att finna vägen till brukshundsklubben där utställningen skulle hållas. Vi letade och letade, tiden gick och klockan började dra ihop sig. Humöret var väl inte på topp när vi äntligen kom fram.

Tror nog inte att Mats och Maria heller var helt nöjda med vägbeskrivningen! Jag menar ju inte att de var på dåligt humör eller så, hi hi ...

MEN... vi hade i alla fall tur med vädret, perfekt för hundarna.


Dizel gjorde bra ifrån sig idag. Han är mammas lille kille...

Idag placerade han sig som etta, han fick HP och blev BIR. Kritiken var också mycket bra. Hans bror Tyzon placerade sig som god tvåa med HP, Det blev fina resultat för alla Eklöv idag, kan inte riktigt redogöra för alla.


Efter några timmar var det dags för barn med hund. Linn ville så gärna ställa honom, hon är duktig med honom. MEN detta ville han inte riktigt idag...Han protesterade och satte sig ner flera gånger. Vill han inte gå, så vill han inte. Linns tålamod höll inte hela vägen idag så storebror John fick rycka in i slutet.


Efter barn med hund var det då dags för Valp Bis:et. Där nådde han inte riktigt hela vägen fram utan slutade som en lycklig sexa!!!


Här kommer några bilder från dagen.

Av Jennie - 25 juli 2009 21:20

Då var det dags igen...


Dizel är nybadad, fönad och jättefin. Får se hur länge det varar denna gången, hi hi.  

Imorgon bär det av till Älmhult på en inoff. Det ska bli roligt!!!


Skriver och berättar hur det gick imorgon, hoppas bra...



Av Jennie - 22 juli 2009 09:57

YIPPIE!!!


Modemet har kommit och det fungerar. Då ska vi se om jag kommer igång med mitt bloggande, hi hi.


Mamma har rätt, egentligen så hatar jag datorer. På jobbet sitter jag framför den hela dagarna. Varför göra det på fritiden också?


I måndags var jag och Linn och tittade på små bernervalpar hos Eklövens kennel, otroligt fina. Jag skulle egentligen velat ha en MEN jag har ju redan en snart nio-månaders kille hemma, han måste bli lite äldre först. (Eller inte???) Men om ett år eller så, då kan jag(vi) nog inte motstå längre. Trevligare ras finns nämligen inte att få tag på.


Då var det utställningsdags till helgen igen. Det är roligt! Det bär av upp till Älmhult på en inoff. Våra bekanta (ja, jag vet inte vad jag annars ska kalla dem, hi hi) Kanske... våra "nyfunna vänner" De kommer från Kallinge iaf och har en bror till våran Dizel. De ska också ställa ut, de har tre fina hundar och alla ska ställas. Ser fram emot en trevlig dag med trevligt sällskap och många goa skratt...


Här kommer en bild på de bägge bröderna, Tyzon och Dizel.

Av Jennie - 19 juli 2009 10:49

Ännu inget modem, jag börjar bli tokig. Klättra på väggarna rent ut sagt. Det måste komma snart.........................annars???????????


Idag har John börjat sin hockeyvecka här i Karlskrona, som han har längtat.

Imorgon går jag in på min sista semestervecka, tiden har gått så himla fort. Ångrar mig att jag inte tog fler veckor. Ska försöka plocka ut lite timmar till hösten, har väldigt många "plustimmar".

Denna veckan har det varit ganska fint väder, vi passade på att åka ut på sjön en runda. Jag hade skjutit det framför mig lite pga Dizel. Tänk att få ner honom från bryggan till båten, från båten till land på någon holme ute i skärgården och sedan samma håll tillbaka!!! Han är ju ingen liten hund precis. Det verkade mycket omständigt MEN det gick ju hur bra som helst. Han älskade att åka båt, han bara satt och njöt. (Bilder kommer senare, ni vet ju varför).


Nu måste jag kila. Patriks föräldrar har bjudit ut oss till "Brofäste" på Senoren. Vi ska äta raggmunkar, bacon och lingonsylt. MUMS

Av Jennie - 14 juli 2009 11:52

Rummet är nu klart, det blev jättefint. Endast skräpet finns kvar ute på altanen, hm, inte så roligt.


Vår kanot tripp blir tyvärr inte av. Vi får försöka hitta på något annat med barnen istället, kanske hinner vi med en runda till Tosselillla. Vi har två underbara hockeyveckor framför oss. En i Karlskrona och en i Mörrum. I ishallen är det alldeles för kallt för mig så jag kommer nog att försöka besöka lite vänner som bor däromkring!!!


Idag passar jag på att vattna lite hos mamma igen, hihi. Hennes dator fungerar ju, synd att det är ca sex mil att köra fram och tillbaka.


Lille Dizze, han verkar inte gilla värmen. Han vill inte äta, han ligger mest i skuggan och flåsar.


Hoppas att vi får lite ljummare väder framöver...

Av Jennie - 7 juli 2009 13:28

Är inne hos mamma igen för att vattna lite blommor då hon är iväg. Vårt modem har ännu inte kommit så jag passar på att läsa och skriva lite i bloggen, då jag ändå är här.


Vad roligt att Ni har hittat hit!


Hemma är hela huset upp och ner. Patrik (min man) har börjat renovera vår sons rum. Idag ska vi handla tak- och golvlister, kanske hinner vi få dem på plats innan kvällen. Inatt la vi sista golvplattan klockan 02.45


Eventuellt blir det en tripp till Ikea senare i veckan, skönt att få allt färdigt så fort som möjligt. MEN vad skräp det blir, vi måste minst köra tre vändor till tippen!!


I början på nästa vecka så ska vi ut och paddla kanot, lite svårt för Dizel att följa med. Maria (Dizels bror Tyzons matte) i Kallinge har erbjudit sig att se efter honom då.


Ha det så skönt. Får se när jag har möjlighet att skriva lite här=)

Av Jennie - 6 juli 2009 12:36

Puh, borta bra men hemma bäst!


Lördagen började med ösregn och avslutades med strålande solsken och värme.

Utställningen gick vår väg denna dag. Dizel blev BIR med HP, oplacerad i finalen. Kritiken han fick var mkt bra.

Det var ju inte bara Dizel och jag som var iväg...

Carina från Eklövens kennel (Dizels uppfödare) var förstås med. Hon hade sin hund Ewa med och henne gick det också väldigt bra för.

Tina från Bjuv (Fodervärd åt Tea, som är Dizels mamma) hade Tea med sig, det gick även bra för detta paret.

Sonja som är lycklig ägare till Casper och Gordon glänste även dem med fina resultat. Om ni skulle vara intresserade av att veta mer så kan ni säkert läsa mer utförligt på Carinas hemsida... Eklovenskennel.se  Jag är ännu inte riktigt hemma i det där med utställningsresultat osv. Det är bara så roligt!!!


Under söndagen var vädret alldeles utmärkt för hundar och människor, hihi

Dizel blev 2:a med HP, ganska bra kritik även vid detta tillfälle. Om hur det gick för de övriga hundarna  kan ni säkert återigen finna på Carinas hemsida...

Vårt modem har tydligen gått sönder i åskan. För tillfället är jag inne hos mamma, där allt fungerar. Jag får försöka lägga in lite bilder när det nya modemet kommer.


Ett stort tack till Maria på Ellebäckenskennel för hjälpen med att komma igång med bloggen och även ett stort tack till Carina på Eklövenskennel.

Av Jennie - 2 juli 2009 20:51

Vad det är bökigt att packa och förbereda hemma då man ska iväg.

Jag och min hund Dizel (Hooked on a feeling) ska åka iväg en lite runda till Gotland, vi ska vara iväg i tre dagar, det blir två utställningar. Min packning är inte så svår och inte heller hundens MEN allt som ska förberedas hemma!!!

Var bara tvungen att släppa det ett tag för att samla nya krafter. Dizel måste ju göras iordning lite grann. Givetvis så har båda barnen "sovaöverkompisar" ikväll med allt vad det innebär.

Tillbaka igen...

Nu verkar allt vara klart, puh. Dizel är nyduschad, fönad och fin. Endast klorna kvar, det är husses jobb att sköta dem. Packningen får jag avsluta i morgon, åker hemifrån ca klockan 10.

Hoppas på en skön helg=)

Ovido - Quiz & Flashcards