Alla inlägg under maj 2011

Av Jennie - 25 maj 2011 18:24

Söndagen som gick tillbringade vi i Hässleholm.

Vi var ett helt gäng som for iväg, sex vuxna, ett barn och så fyra hundar. Vi träffade många som vi lärt känna i olika "hundsammanhang", jätte roligt!


Det var många berner anmälda, 108 st, därför hade man delat upp det så att valparna och junior hanarna gick i en ring och alla övriga berner i en annan ring. Eftersom jag ställde ut Pop så missade jag lite av unghundsklassen (hanar), men jag lyckades att se Inka med Manne iaf. För dem gick det jättebra!!! "Lille Manne" (inte ens två år) lyckades få med sig ett cert, ett cacib. Han blev BIR och slutligen BIG 2, helt fantastiskt! Även Spox vann  sin klass.

Heja Wiitch-Hoo´s  


Pop blev oplacerad i sin klass, men han var duktig. Kritiken finns att läsa på hemsidan, för den som är intresserad.


Dizel, fick i öppenklassen  excellent, placerade sig sedan som reserv (5).  Jag är mycket nöjd med detta!

Dizels uppfödare frågade om vi kunde tänka oss att vara med i en uppfödargrupp. Där gick det inte så bra. Men det kändes mindre viktigt för mig denna dag...Excellent, vilken revanch efter Jönköping.


Här är Dizels kritik...

Maskulint välskuret huvud med bra proportioner. Mörka ögon. Välplacerade, välburna öron. Bra hals och överlinje. Välvinklad fram och bak. Bra ben och fina tassar. Rör sig med en härlig steglängd från sidan. Något mjuka mellanhänder. En tanke(?)låg på benen. Vacker färg och tecken. Vacker siluett. Välpresenterad.

Dagens alla resultat firades med grillat och valpmys!  

Den kommande helgen bär det av till Saxnäs, Öland. 

Av Jennie - 16 maj 2011 14:18

Då var det igång igen, det som jag längtat efter så...utställningarna...


I lördags var vi i Nybro.

Det var Lena och Ulla, Inka och Gunilla med Manne och Qriga och så förstås jag och Lille-Pop.


Det var fem berner anmälda.

Pop och jag var först ut, det gick mycket bra. Sedan var det småflickornas tur. Inka och Qriga och så Ulla och jag. Även här gick det bra. Qriga stod dock som segrare, denna dag . Men vi kommer igen....Ulla och jag  .


Qriga=BIR, BIS 4

Pop=BIM

Ulla=2:a med HP


Dagen var ju inte slut ännu...

Manne blev BIR. Han stod även som segrare i gruppfinalen (BIG 1) och slutligen, som grädde på moset avslutades dagen med en första placering i BIS finalen (BIS 1) Wow vilken dag!


STORT GRATTIS till alla berörda.

Jag vet att detta endast är en inofficiell utställning, men med tanke på att det var premiär för flera av våra fyra hundar så var det toppen resultat för oss allihopa!


 

Wiitch Hoo´s Apache (Manne) BIS 1 

BIS 1=Manne

 

Liggande Clangulas Roony=BIM-valp   Sittande Clangulas Qriga=BIR-valp och BIS-valp 4

 

Lille-Pop  

 

Clangulas Qriga 

Clangulas Qulla-Gulla (Ulla)   

Qriga, Pop och Ulla, alla snart sju månader.  


Även på söndagen åkte jag till Nybro, Glasbruksutställningen.

Men nu åkte jag med min man och så hade vi både Dizel och Pop med oss. Det var fyra berner anmälda. Även denna dag gick det bra. Pop blev BIR-valp och Dizel blev BIR och BIG 2. De fick bra kritiker båda två! Pops finns att läsa på hemsidan. Dizels kommer jag att lägga in senare, behöver ändra om lite på hemsidan först.

Lille-Pop 

Pop=BIR-valp         Ambra=BIM-valp  

Dizel 

   

 

Dizel avslutar som BIG 2!!!

Mästerfotografen till söndagens bilder är ...Patrik  

Ikväll så är det bruks som gäller för Lille-Pop och mig, sedan är det vila för honom resten av veckan...Till helgen bär det av till Hässleholm. Roligt!!! Ser fram emot att träffa alla där nere!

Av Jennie - 12 maj 2011 21:32

I söndags var det dags för sennenträffen i Bastasjö. Vi gick rundan runt sjön, 3 km. Det är en bra runda att gå, passar de allra flesta faktiskt. För den som vill gå en längre runda så finns det andra spår att gå.


Det blev väl en si så där 8-10 hundar som kom. Vädret var alldeles lagom, en aning blåsigt kanske. Men fikakorgen smakade bra då vi hittade en plats där det var lä.


Ikväll har det varit ringträning, lika bra att passa på nu inför stundande utställningar.

Imorgon är det hundbad på schemat  


 

       

   


Av Jennie - 6 maj 2011 16:54

Idag har både Patrik och jag varit lediga.


Det blev en promenad i skogen. Det är så roligt att se Pop, hur han "härmar" Dizel. Men det går ju inte alls lika fort. Säger man ligg till Dizel, så hörs det en duns i marken. Pop tittar sig lite runt omkring innan han till slut lägger sig ner.


Pop däremot är väldigt snabb på inkallning, vilket är jätteskönt! Inkallning har ju varit Dizels stora bekymmer, men inte nu längre.


Ikväll och imorgon ska Dizel och jag ägna oss åt dragträning.


På söndag är det sennenträff med promenad runt Bastasjö.


Nästa helg ska vi till Nybro på utställning, helgen därpå blir det Hässleholm och sedan rullar det bara på.


              



Ovido - Quiz & Flashcards