Alla inlägg under december 2010

Av Jennie - 30 december 2010 21:18

Jaha, då var vi hemma igen.

Vi har varit i Egypten och firat julen  

Dizel har bott på Pensionat, för första gången i sitt liv. Peps har varit inneboende hos min mamma.

Och till sist....men inte minst....


Clangulas Roony "Pop" har flyttat hem till oss. Det första dygnet har gått mycket bra. Det är så roligt med en valp i huset igen.

Att busa i snön, det är roligt.

 

Att sitta stilla, det är mindre roligt.  

   

Röd flagga var det här...

       

  

God fortsättning och ett riktigt Gott Nytt År önskar hela familjen Olsson  

Av Jennie - 10 december 2010 19:49

Idag har Dizel och jag varit ute på en skön promenad. Inte särskilt lång men ändå. Det är svårt att få skon att sitta kvar längre stunder och det är lätt att det börjar blöda från klon. Då är det bra om man inte är så långt hemifrån...


Igår kväll anmälde jag Roony och mig till en grundkurs på "Bruks". Jag riktigt längtar tills vi får hem den lille busen.


Denna helgen har vi fullt upp, vi har mycket på schemat eller rättare sagt ett fullspäckat schema. Allt ifrån hockey till luciafirande.


Här kommer lite bilder från dagen.


  

   

   


     

Av Jennie - 7 december 2010 20:50

Länge sedan sist...


Dizel drabbades av ett sk klokapselbrott för en tid sedan. Det visade sig vara ganska så svårläkt och har krävt ett flertal veterinärbesök. Flera kurer med antibiotika...mycket körning fram och tillbaka. Men nu är han äntligen på bättringsvägen. Förhoppningsvis så kan han bli av med sin "tratt" nu i veckan och även avsluta den sista behandlingen...


Förra helgen så var det årets sista Sennenträff. En härlig promenad i Ronneby, med mycket snö, glögg och pepparkakor. Clangulas KrösaMaja (min ringkompis) drog pulka, med dyrbar last  .


Har även besökt Lena på Enet...hon har ju valpar...

Tänk att kunna ligga på golvet i valprummet och se alla dessa små varelser, det är så mysigt.


Här kommer lite bilder på min favorit  


 

Dizel tycker om att busa i snön. 


  


 

Detta är Dizels tredje sko. Det är svårt att hitta något som passar en så stor tass, och dessutom sitter kvar efter en stunds bus i snön.



Clangulas Roony kommer att flytta hem till oss!! Det ska bli mycket roligt.

Vi längtar så hela familjen. 



Skapa flashcards