Direktlänk till inlägg 25 februari 2010

25/2-10 En helt vanlig dag

Av Jennie - 25 februari 2010 20:07


Idag har jag varit ledig från jobbet, eftersom jag jobbar denna helgen  . Tråkigt eftersom det är sennenträff denna helgen. Men men, det kommer fler tillfällen. Har jag tur så kanske jag har möjlighet att få ledigt. Man kan ju alltid hoppas.


Åkte in till stan för att handla hundmat, hundgodis och lite annat smått och gott.


Dizel och jag har varit nere vid sjön idag, det var ingen värme direkt  och blöta blev vi, ända upp till knäna. 

Det enda positiva med all snö just nu, tycker jag, är att det är så mycket ljusare. Och självklart är det kul att se busande hundar i snön.


Det blev ett kort inlägg idag....

Här kommer några bilder från dagen.


 

Mysigt att ligga i snön.


Jobbigt att gå då skaren inte håller. Man blir lättare trött och måste vila mer...


  

Här var skönt...


  

Klar snart matte? 

 
 
Tina , Tea och Sascha

Tina , Tea och Sascha

27 februari 2010 00:48

Vilka mysiga bilder på "lille" Dizel :D ! Här har varit rejält töväder i några dagar men än ligger snön till hundarnas förtjusning ! Det är så skoj att se berner tumla runt i snön, Sascha är så snäll och lydig...då är det värre med Dizels mamma....hon får lite knäck i öronen med jämna mellanrum, grrr!!! Har hon delat med sig av den genen till Dizel tro ?

http://www.bernertea.bloggagratis.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

27 februari 2010 12:54

Fina bilder på Dizel! Nej det är inte lätt att ta sej fram i skog och mark nu, jobbigt för både hundar och deras mattar och hussar. Men bra träning!
Hoppas du kan få ledigt och vara med på träffen men om inte så går det fler tåg....

Ses snart

Kramar från oss alla

http://www.eklovenskennel.se

 
Maria &Gänget på Ellebäcken

Maria &Gänget på Ellebäcken

1 mars 2010 09:05

Vi vad ju inte heller med på Sennenträffen,men så kan det vara ibland.
Vi hade dessto trevligare gäster igår eftermiddag.Hundarna tackar för sina nya leksaker,som är lagade en omgång till (fniss).
Fina bilder på goe Dizel i snön,så länge den nu ligger kvar.Men visst längtar man till våren och lite värme nu ?
Ha en bra vecka ni alla så ses vi snart igen !

Kramar Maria med familj

http://ellebackens.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie - 22 maj 2012 09:46

GÄVLE 2012   Steg upp tidigt tisdagmorgon, åkte och jobbade som vanligt...men slutade tidigt (strax innan lunch). Åkte hem packade bile.  Skulle skjutsa John och hans kompis till träningen, Linn skulle lämnas av hemma hos mamma. (Eftersom de skul...

Av Jennie - 11 mars 2012 22:16

  Våren är på väg...   Trodde att jag skulle slippa ishallen ett tag framöver...men icke...KHK besegrade Vita Hästen i den tredje och sista Play offen. Nu blir det istället en kvalserie, vilket innebär minst en månad till i hallen. Gissa om ...

Av Jennie - 26 februari 2012 21:40

  OJ...vad tiden går fort...   Snart är det vår, underbart!    Tänk om jag fick lite vårkänslor snart. Då skulle jag hitta på massor av saker att göra. Det är så roligt att planera...utställningar, lydnadstävlingar och så dragträningar förstå...

Av Jennie - 6 januari 2012 18:13


God Fortsättning ALLA     Tiden har bara sprungit iväg, kan man säga. Jag skulle ju vara långledig och hinna så mycket...Långledig var jag men jag hann inte mer än vanligt!   Vi har firat julafton i fyra dagar, phu. Det är både roligt och j...

Av Jennie - 18 december 2011 20:24

2011-12-18   Bilder från Sennenpromenaden...     En mycket smutsig Dizel...   Clangulas Orville, Ville     Clangulas Palmyra, Myran  Orvilles husse, Kent     Myran igen. Kommer ni eller?       Ville i full fart!...

Ovido - Quiz & Flashcards