Alla inlägg den 23 februari 2010

Av Jennie - 23 februari 2010 21:06

Jisses vad snö vi har fått denna vintern, undra var allt smältvatten ska ta vägen?

Det är arbetssamt att promenera i skogen. Vi har tur som har en snäll bonde här ute på ön, han har skottat "vägar" på sina marker åt oss hundägare. Mycket uppskattat.


Dizel har avslutat sin öronkur och verkar vara "fit for fight" igen, skönt. Hade lite tid över i helgen, passade då på att bada honom (två gånger.....) Det var svårt att få bort alla rester efter öronkuren.


Fick telefonsupport ang bad, schampoo och lite annat smått och gott. Stort tack till DIG! Han blev faktiskt ganska så fin...


Träningen fortsätter...

Vår instruktör på "bruks" har ringt och frågat hur det går, kom även med lite andra förslag.


Träningen går som på räls.........................men bara ibland.


Idag fick jag ett sms från maken: Får inte tag på DIN hund  Åker hem nu.

Pga all snö som kommit under natten så hade jag åkt med pappa till jobbet och kunde därför inte köra hem. Jag sa åt honom att räkna till hundra, det hade han redan hunnit med, flera gånger(!)

Min make var inte glad då han efter ca två timmar äntligen fått in hunden i bilen igen. (Han skulle bara rasta honom innan han skulle åka till sitt arbete.)


Ikväll har vi tränat och han har varit jätteduktig!


  

Min ögonsten...

Ovido - Quiz & Flashcards