Alla inlägg den 9 februari 2010

Av Jennie - 9 februari 2010 17:12

Idag har vi varit hos veterinären för att hämta Dizels pass.

Eftersom han äter dåligt, fick han kliva upp på vågen. Han hade minskat 2 kg på ett par veckor, inte för att det gör honom något, men man blir allt lite fundersam.


Angående hans små "exter"....

Kontaktade jag idag vår brukshundsinstruktör för att få lite råd. Hon hjälpte gärna till.


Så när vi lagt på luren var jag ivrig att komma igång...alla råd och tips mottages tacksamt!

Vi hade jätteroligt, barnen, jag och Dizel. Allt gick jättebra, han är så duktig när han vill.


Precis innan vi skulle gå in för dagen, beslutar jag mig för att ändå släppa honom. Jag vet vad som kommer att hända MEN nu har jag ju fått till mig hur jag ska göra. Tyvärr så hittade jag inte spårlinan jag skulle använda, men men tänkte jag, vi gör ändå ett försök...

Sagt och gjort, vi fick stanna kvar ute ca en halvtimma till...

...och när jag äntligen fått tag i honom så skulle jag avsluta med en promenad (på minst fem minuter).


Imorgon blir det ännu mera träning, då är husse också hemma.


Här kommer några bilder ifrån eftermiddagen.


 

Dizel.

 

...och Dizel igen.

John och Linn.

  

  Linn tar igen sig på isen.

  

Här bor vi. Kortet är taget nerifrån bryggan.  




Ovido - Quiz & Flashcards