Direktlänk till inlägg 31 oktober 2009

Utställning i Växjö 31/10-09

Av Jennie - 31 oktober 2009 19:12


Årets sista utställning är nu avklarad...


Jag önskade nog att den kunde avslutats på ett lite bättre sätt, men men... Dizel fick sin första 2:a i kvalitet, kritiken var ganska ok iaf, tycker jag.


Domaren var underbar, han tog sig verkligen tid med varje enskild hund. Han kunde sin sak, rättvisa bedömningar, anser jag.


Själva utställningen var bra, något trångt runt omkring varje ring kanske. Men det fanns mycket att titta på utöver hundarna, maken handlade en jacka och jag hittade diverse saker till lille Dizel.


Det är trevligt att träffa hundutställare som man nu börjat känna igen, roligt att höra hur det gått för deras hundar osv.


Nu börjar våra aktiviteter tryta lite grann, utställnings uppehåll, uppehåll på brukshundsklubben. Det vi nu ser fram emot är kommande sennenträff om ca tre veckor.


De enda foton som togs blev inte bra, det är inte ens värt att lägga ut dem här i bloggen=)


Kram till er alla bloggläsare......

 
 
Tina

Tina

31 oktober 2009 22:09

Vad roligt det var att träffa er och goe Dizel idag, jag gillar honom, vare sig han får en etta eller tvåa så är han en härlig hund !!!! Visst var det trångt och varmt, speciellt för hundarna, men vi blev en erfarenhet rikare och du får tänka på att Dizel inte är ett år än....han ska växa i två år till....minst !!! :D Kram Tina

http://www.bernerTea.bloggagratis.se

 
Carina & Boris

Carina & Boris

1 november 2009 15:05

Tack för en trevlig dag och en 2:a är inte något att hänga läpp för. Huvudsaken är att hunden är en go familjemedlem sen är resten bonus.

Önskar er en riktigt skön fortsatt söndag så ses vi ju snart igen...

Kramen från oss alla

http://www.eklovenskennel.se

 
Maria

Maria

1 november 2009 18:40

Tackar för en trevlig dag i ert sällskap.Vi fick 2:or idag på de båda bröderna.Men vi har bara ett par gingliga tonåringar för dagen.De hinner växa på sig ordentligt tills det är dags att äntra ringarna igen till våren,kanske?.
Som vanligt satt jag där jag satt,fastklistrad?näe.Men vareviga utställning ska jag gå och titta lite på allt de har till försäljning ,men det blir inte så.
Ändå hade jag en hel del saker jag skulle titta om de hade.Kan det vara en liten arbetsskada tror du ??? (fniss,fniss)
Samma här nu är det lungt ett bra tag framöver.Bara Sennenträffen och röntgen på Tyzon.Vi får ta och träffas ett Bernergäng och hitta på något trevlig tillsammans ?Kanske någon liten skogslunk ,eller lite pälsvård,hade väl varit trevligt?
Ha det så gott ni alla och kramar från oss alla/ Maria

http://ellebacken.webs.com

 
Inger Johansson

Inger Johansson

1 november 2009 19:14

Tack för hälsningen! Inomhusutställningar är ju inte lätt. Det lärde oss Kent o jag när vi hade Golden Retriever. Och nu har vi sagt att vi inte ställer inomhus. I så fall ska det vara riktigt stora utställningar med gott om plats! Men våra berners kommer inte till sin rätt. Men du har ju en ljuvlig hund så det är inget att hänga läpp för.
Vi är jättestolta över vår Orville men Poppe betyder minst lika mycket för oss. Var och en är ju personligheter och dom funkar jättebra ihop.
Ha det nu så bra så hoppas jag vi ses på sennenträffen, den ska bjuda på nåt alldeles extra enligt Inka.
Bernerkramar från Öljehult

http://www.orville-poppe.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie - 22 maj 2012 09:46

GÄVLE 2012   Steg upp tidigt tisdagmorgon, åkte och jobbade som vanligt...men slutade tidigt (strax innan lunch). Åkte hem packade bile.  Skulle skjutsa John och hans kompis till träningen, Linn skulle lämnas av hemma hos mamma. (Eftersom de skul...

Av Jennie - 11 mars 2012 22:16

  Våren är på väg...   Trodde att jag skulle slippa ishallen ett tag framöver...men icke...KHK besegrade Vita Hästen i den tredje och sista Play offen. Nu blir det istället en kvalserie, vilket innebär minst en månad till i hallen. Gissa om ...

Av Jennie - 26 februari 2012 21:40

  OJ...vad tiden går fort...   Snart är det vår, underbart!    Tänk om jag fick lite vårkänslor snart. Då skulle jag hitta på massor av saker att göra. Det är så roligt att planera...utställningar, lydnadstävlingar och så dragträningar förstå...

Av Jennie - 6 januari 2012 18:13


God Fortsättning ALLA     Tiden har bara sprungit iväg, kan man säga. Jag skulle ju vara långledig och hinna så mycket...Långledig var jag men jag hann inte mer än vanligt!   Vi har firat julafton i fyra dagar, phu. Det är både roligt och j...

Av Jennie - 18 december 2011 20:24

2011-12-18   Bilder från Sennenpromenaden...     En mycket smutsig Dizel...   Clangulas Orville, Ville     Clangulas Palmyra, Myran  Orvilles husse, Kent     Myran igen. Kommer ni eller?       Ville i full fart!...

Ovido - Quiz & Flashcards