Direktlänk till inlägg 26 oktober 2009

Avslutning med uppkörning

Av Jennie - 26 oktober 2009 22:18

 

Jippi, yes och det gjorde vi bra!!!!!!!!!


Vi klarade uppkörningen, vi har nu fått hundförarbevis nr 2.


Godkända moment:


Linförhet - med vändningar

Fritt följ - ca 15 meter

Inkallning - 15 meter med avslut och störning

Ligg kvar - 1 minut och 30 sekunder, 5 meter

Hopp - mot föraren


Momenten som jag kände mig osäker på var inkallning och att ligga kvar. Inkallningen gick strålande, att ligga kvar fick vi göra om en gång efter ett litet ärovarv.


  


Övning ger färdighet, det är bara att fortsätta träna.

P:2an startar förhoppningsvis i mitten av mars. 



 
 
Carina & Boris

Carina & Boris

26 oktober 2009 23:51

GRATTIS! GRATTIS Ni fixade det ju. Men det visste vi ju att ni skulle göra;) Ni är så duktiga!

Kramen från oss alla

http://www.eklovenskennel.se

 
Maria

Maria

27 oktober 2009 21:47

Ett stort GRATTIS till ytterligare framgångar för dig och Dizel.Som jag sa innan så trodde jag att ni skulle klara det,och det gjorde ni.
Ha det gott där ute på ön ,och ses vi inte förr så träffas vi i Växjö.
Hälsa alla de dina Kramar Maria & Co

http://ellebacken.webs.com

 
Inger Johansson

Inger Johansson

28 oktober 2009 22:28

Måste få gratulera till dina och framförallt din hunds framgångar. Ni verkar vara jätteduktiga! Alltid kul att läsa lite positivt, lycka till i fortsättningen och så kanske vi ses på sennenträffen.
Kram Inger med sina busberners

http://www.orville-poppe.se

 
Tina

Tina

30 oktober 2009 12:22

Oj vad roligt att lille busen och du klarade provet !!! Övning ger färdighet så försök hålla igång det tills nästa kurs börjar ! Vi ses i Växjö !

http://www.bernerTea.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie - 22 maj 2012 09:46

GÄVLE 2012   Steg upp tidigt tisdagmorgon, åkte och jobbade som vanligt...men slutade tidigt (strax innan lunch). Åkte hem packade bile.  Skulle skjutsa John och hans kompis till träningen, Linn skulle lämnas av hemma hos mamma. (Eftersom de skul...

Av Jennie - 11 mars 2012 22:16

  Våren är på väg...   Trodde att jag skulle slippa ishallen ett tag framöver...men icke...KHK besegrade Vita Hästen i den tredje och sista Play offen. Nu blir det istället en kvalserie, vilket innebär minst en månad till i hallen. Gissa om ...

Av Jennie - 26 februari 2012 21:40

  OJ...vad tiden går fort...   Snart är det vår, underbart!    Tänk om jag fick lite vårkänslor snart. Då skulle jag hitta på massor av saker att göra. Det är så roligt att planera...utställningar, lydnadstävlingar och så dragträningar förstå...

Av Jennie - 6 januari 2012 18:13


God Fortsättning ALLA     Tiden har bara sprungit iväg, kan man säga. Jag skulle ju vara långledig och hinna så mycket...Långledig var jag men jag hann inte mer än vanligt!   Vi har firat julafton i fyra dagar, phu. Det är både roligt och j...

Av Jennie - 18 december 2011 20:24

2011-12-18   Bilder från Sennenpromenaden...     En mycket smutsig Dizel...   Clangulas Orville, Ville     Clangulas Palmyra, Myran  Orvilles husse, Kent     Myran igen. Kommer ni eller?       Ville i full fart!...

Ovido - Quiz & Flashcards