Direktlänk till inlägg 20 oktober 2009

Nu drar det ihop sig....

Av Jennie - 20 oktober 2009 20:18

Hej, nu var det återigen ett tag sedan sist!


P1:an närmar sig sitt slut, det är slutprov nästa måndag. Undra hur det nu ska gå?


Dizel har nämligen fått smak på att sticka iväg, det ser ut som att han bara retas med mig. Det är så otroligt frustrerande när han bränner iväg,Skrikandes sist tog det tio minuter innan han kom tillbaka efter en platsliggning!!!


I eftermiddag stannade jag på djurkompaniet och köpte en spårlina, tänkte träna lite med den i beredskap. Helt fantastiskt, det var riktigt roligt att träna igen. Maken och jag hjälptes åt...

himla tur att han arbetar förmiddag denna veckan så att vi kan hjälpas åt med träningen. Det känns som att vi måste öva en massa inför den där "uppkörningen".


På lördag är det den sista träffen innan avslutningen, då skall det tränas sök och spår. Det är ganska så intressant.


På söndag är det utställning i Bräkne-Hoby, det ser jag fram emot.Glad

 
 
Tina o mamma Tea

Tina o mamma Tea

21 oktober 2009 16:24

Vad skoj ni verkar ha på er kurs.....hihihi, känns igen från Teas första kurser :D ! Du får trösta dig med att övning ger färdighet ! Sen så är han väl också lite i slyngelåldern och ska testa en massa ? Lycka till på utställningen till helgen !
Kram Tina o Tea

http://www.bernertea.webs.com

 
Maria

Maria

21 oktober 2009 17:43

Det går säkert bra på slutprovet.Ni är så duktiga och kämpar på .Så lycka till på Måndag!!!
Vi ses ju till helgen och ett stort tack igen för att du uppmärksammade att jag anmält Tyzon till fel klass.Ja du ser hur det kan bli (ler).

Kram kram från oss alla!!!

http://ellebackens.bloggagratis.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

21 oktober 2009 20:12

Det är skönt när man kan hjälpas åt saker och ting:)
Håller alla tummarna att det ska gå bra för er.

Han är en snygg kille.

Ha en helt underbar kväll, och lycka till, stora kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Carina & Boris

Carina & Boris

23 oktober 2009 19:48

Det går säkert kanonbra, du behöver inte vara orolig! Det ligger i linjerna... från morfar Mattis....hehe! Det går över så småningom.

Då ses vi snart

Kramar

http://www.eklovenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie - 22 maj 2012 09:46

GÄVLE 2012   Steg upp tidigt tisdagmorgon, åkte och jobbade som vanligt...men slutade tidigt (strax innan lunch). Åkte hem packade bile.  Skulle skjutsa John och hans kompis till träningen, Linn skulle lämnas av hemma hos mamma. (Eftersom de skul...

Av Jennie - 11 mars 2012 22:16

  Våren är på väg...   Trodde att jag skulle slippa ishallen ett tag framöver...men icke...KHK besegrade Vita Hästen i den tredje och sista Play offen. Nu blir det istället en kvalserie, vilket innebär minst en månad till i hallen. Gissa om ...

Av Jennie - 26 februari 2012 21:40

  OJ...vad tiden går fort...   Snart är det vår, underbart!    Tänk om jag fick lite vårkänslor snart. Då skulle jag hitta på massor av saker att göra. Det är så roligt att planera...utställningar, lydnadstävlingar och så dragträningar förstå...

Av Jennie - 6 januari 2012 18:13


God Fortsättning ALLA     Tiden har bara sprungit iväg, kan man säga. Jag skulle ju vara långledig och hinna så mycket...Långledig var jag men jag hann inte mer än vanligt!   Vi har firat julafton i fyra dagar, phu. Det är både roligt och j...

Av Jennie - 18 december 2011 20:24

2011-12-18   Bilder från Sennenpromenaden...     En mycket smutsig Dizel...   Clangulas Orville, Ville     Clangulas Palmyra, Myran  Orvilles husse, Kent     Myran igen. Kommer ni eller?       Ville i full fart!...

Ovido - Quiz & Flashcards