Direktlänk till inlägg 26 augusti 2009

Ett tag sen sist...

Av Jennie - 26 augusti 2009 18:04


Ja, nu var det ett tag sedan jag skrev. Barnen har börjat skolan och deras fritidsaktiviteter är i full gång, likaså läxorna(redan!).


Dizel har varit hos veterinären och fått sin första rabiesvaccination, det är ytterligare en efter fyra veckor och sedan ska de tydligen läsa av något (antikroppar, förmodar jag). Det ska göras 120 dagar efter den andra vaccinationen.


Passade även på att väga "klimpen"..... Vågen stannade på 47 kg, inte undra på att maken har svårt att väga honom på badrumsvågen! 


Den 14 september börjar Dizel och jag på påbyggnadskurs 1. Vi går på Karlskrona brukshundsklubb. Det ska bli så roligt=)


Denna helgen åker vi till Öland, Saxnäs, På en liten inoff.


Nästa helg bär det av till Öland igen, nämligen till Böda. Då har vi hyrt en stuga, hela familjen. Det är ganska så skönt när det är långt att köra, man slipper att stressa på morgonen.


Helgen därpå åker vi till Helsingborg, Sofiero. Då kommer vi att natta över hos min syster som bor en bit därifrån.


Sedan blir det nog lugnt ett tag, vad det gäller utställningar. Iaf till slutet av oktober, då är det Blekingemästaren (inoff) och sedan Växjö. Det blir årets sista utställning för vår del. Nu börjar nämligen hockeyn igen, den tar en himla massa tid.....


Ha det så gott=)

 
 
Maria

Maria

26 augusti 2009 22:50

Sicken liten "sumo" 47 kg inte illa.
Vi ska till Tingsryd till helgen också en liten inoff.Men till Sofiero ska vi både du och jag,roligt.!!Blekingemästaren i Bräkne-Hoby och Växjö hade även vi tänkt att ställa på,så då tampas vi där med he he he!
Vi ses i morgon,ska bli kul för de 2 bröderna att busa runt ett tag.Tror nog att det får bli levergryta, hi hi hi!Ah skojar bara det får bli en överraskning.

Kram kram Maria

http://ellebackens.bloggagratis.se

 
Carina & Boris

Carina & Boris

28 augusti 2009 08:53

Ja nu var det länge sen men bättre sent än aldrig... hehe!
Våra tummar kommer nog att bli blå nu när ni ska iväg varje helg framöver.

Vildäppelvin låter inte så gott, så de sura frukterna får nog hänga kvar på trädet.... Då är det bättre med Gotlandscider;)

Vi hörs och ses

http://www.eklovenskennel.se

 
Ingen bild

Tina o mamma Tea

28 augusti 2009 14:45

Synd att ni inte dyker upp i Ängelholm med lilla dunderklumpen !!! Men vi får ses på Sofiero istället :D !
Skoj att ni är så aktiva med Dizel, både utställningar och lydnad ! Ha det så skoj på Öland, bägge helgerna !!! Kram Tina o Tea

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie - 22 maj 2012 09:46

GÄVLE 2012   Steg upp tidigt tisdagmorgon, åkte och jobbade som vanligt...men slutade tidigt (strax innan lunch). Åkte hem packade bile.  Skulle skjutsa John och hans kompis till träningen, Linn skulle lämnas av hemma hos mamma. (Eftersom de skul...

Av Jennie - 11 mars 2012 22:16

  Våren är på väg...   Trodde att jag skulle slippa ishallen ett tag framöver...men icke...KHK besegrade Vita Hästen i den tredje och sista Play offen. Nu blir det istället en kvalserie, vilket innebär minst en månad till i hallen. Gissa om ...

Av Jennie - 26 februari 2012 21:40

  OJ...vad tiden går fort...   Snart är det vår, underbart!    Tänk om jag fick lite vårkänslor snart. Då skulle jag hitta på massor av saker att göra. Det är så roligt att planera...utställningar, lydnadstävlingar och så dragträningar förstå...

Av Jennie - 6 januari 2012 18:13


God Fortsättning ALLA     Tiden har bara sprungit iväg, kan man säga. Jag skulle ju vara långledig och hinna så mycket...Långledig var jag men jag hann inte mer än vanligt!   Vi har firat julafton i fyra dagar, phu. Det är både roligt och j...

Av Jennie - 18 december 2011 20:24

2011-12-18   Bilder från Sennenpromenaden...     En mycket smutsig Dizel...   Clangulas Orville, Ville     Clangulas Palmyra, Myran  Orvilles husse, Kent     Myran igen. Kommer ni eller?       Ville i full fart!...

Ovido - Quiz & Flashcards